Pazar, Şubat 17, 2013

Kolay Yoldan Toprak Testi Nasıl Yapılır?


Gaia Education Ekoloji dersinde son konu yeşil mimari. Cob Construction (Toprak Yapılar), Rammed Wall (Sıkıştırılmış Duvar) öğrendiğimiz konulardan ikisi. Crystal Waters Ekoköyünde toprağa %5-7 oranında çimento karıştırılarak duvar yapıldığını ve evlerin bu duvardan yapıldığını okumuştum. "Nasıl yani?" demiştim. Meğer işin püf noktası toprağın yapısının nasıl olduğuymuş. 

%25 Kil İdeal
Toprak kullanarak duvar yapmak için toprağınızın en az %10 killi toprak olaması gerekiyor. Toprak yapı için ideal kil miktarı %25.     

Toprak Testi
Peki toprağımızın ne kadar killi olduğunu nasıl öğreneceğiz? Şaşırtıcı derecede kolay bir yolla toprağımızın ne kadar iri kum, ince kum ve kilden oluştuğunu öğrenmek mümkün. 
Yukarıdaki resimde görünen kavanozu yarısına kadar toprak ile doldurdum. (Toprağı yüzeyden değil yüzeyin bir miktar altından almak gerekiyor.) Yarısına kadar toprak doldurduğum kavanozun 3/4 ünü su ile doldurup, bir çimtik tuz ilave ettim. Kavanozu kapattım, iyice çalkaladım ve kavanozu dinlenmeye bıraktım. Birkaç saat sonra kavanoz içindeki toprak katmanlarına ayrıldı. 


Kavanoz içindeki toprak katmanlarını işaretleyin ve tüm toprak miktarına göre katmanları göz kararı oranlayın. 

Örneğin yukarıda benim örneğimde %20 iri kum, %40 alüvyon ve %40 kil katmanları oluştu. 

Benim evimin yakınındaki toprak ile toprak duvar yapmam gerekirse toprağa kum ilave etmem gerekecek. 

%5-7 oranında çimento karıştırarak toprak tuğlalar yapıp, sağlamlıklarını denemeyi düşünüyorum. 




       

Hiç yorum yok: