Çarşamba, Ekim 18, 2006

Alternatif Yaşama Giriş I, Başlangıç.

Alternatif Yaşam düşüncesi henüz sisteme dahil olmamış, okur-yazar ve müzisyen olmak isteyen, bekar bir insanın, bireysel kurtuluş arayışı olarak başlamışdı. Sisteme dahil olmadan kaçmalıydım.

Ne kadar tüketmek istiyorum ve ne kadarını üretebilirim?

Nasıl başlamalı?

Çok yüzeysel olarak yaşam için temel gereksinimler;

Barınma:
Mersin şehir merkezine kırk kilometre uzaklıktaki, 1200 rakımlı, küçük bahçeli, büyük yayla evini, Alternatif Yaşama başlayacağım yer olarak planlamıştım.

Gıda:
Alıştığım yeme ve içme alışkanlığını değiştirmek ilk adım olacakdı. Yeme alışkanlığı değişikliğine ilk örnek ekmek olabilir. Kış aylarında, köy evlerinin bir köşesinde üzeri örtülü bir sütün vardır. Yaz aylarında sacda, imece usulu hazırlanmış, köy ekmekleri vardır örtülü sütünun altında. Kış aylarında önceden hazırlanmış sac ekmeklerinden bir tane alınır, üzerine hafif su serpilerek yenir. İşte size yeni ekmek alışkanlığımız. Yada şeker yerine pekmez kullanmak gibi.
İlkbahar, yaz aylarında bahçede yetiştirelecek ürünleri hem taze tüketim de kullanacak, hem de fasulye, nohut gibi kuru gıda olarak da kullanılabilecektim. Yaz mevyelerini kurutarak kışın tüketebilecek, hazırlayacağım meyve şuruplarını kış aylarında içebilecektim.
Bir kümes kurmayı planlamıştım.

Enerji:
İlk günlerde bu konuda fazla alternatif üretemedim. (Alternatif Yaşam Planlamasının bugünkü yazılarında Enerji konusunu şimdilik önde gidiyor.) Yerleşmeyi planladığım yerde bolca su bulunduğundan, hidroelektrik kaynaklarını araştırdım. Komik gelebilir (malesef linkini bulamıyorum) ama internette 14 KW elektrik üretebilen ev tipi su tribünü buldum. Tabii ufak da olsa bir baraj düzeneğine ihtiyaç duyulmakta idi. Neyse, sonuçta çoğu orman köylüsü gibi ısınma için odunu ve diğer ihtiyaçlar için şebeke elektiriği düşünmüştüm başlangıç için.

Gelir:
Her nekadar ilk hedef asgari dışa bağımlı tüketim olsa da, kaçınılmaz sabit masraflar vardı. Elektrik, benzin, araba vergileri, ev vergileri, telefon sabit bedeli, aylık kitap alımı gibi masrafları karşılamak gerekecekdi.

Sağlık:
Acil sağlık en büyük sorun, evde çözümü yok. Mutlaka en yakın sağlık kuruluşuna gitmek gerekecek. İlerideki günlerde çevirisini yapacağım Alternatif Yaşamı başaran örneklerden Sue Rabishaw’ın sitesinde acil olmayan sağlık sorunları için, olabildiğince doğa ile içiçe yaşamalarından ve doğal beslenlemelerinden dolayı az hastalandıklarını belirtiyorlar. Kendi kendime iğne yapmasını öğrendim ve birkaç kere yaptım. Evde bol miktarda ilaç bulundurmak da zaman kazandıracaktır.

İdeal olan komünel bir yaşam formu oluşturmak ama lafa geldiğinde bu işe hazır olan insanların, uygulama noktasına geldiğinde, hastaneden, büyük marketlerden, şehirden uzak kalamadıklarını görüyorsunuz. Eski mankenlerden Merve İldeniz bir röportajında böyle bir komünel yaşam girişimi oluşturmayı deneyeceklerini belirtiyor. Umarım yaptıkları/yapacakları bu süreci kayıt altına alarak, bir belge/kitap haline getirirler.

Başarılı komünel hayat formlarına örnek olarak Kibutzlara ilerideki yazılarımda değineceğim.

Günün Kitabı : Cebi Delik / Paul Auster
Günün Albümü : Stanley Turrentine / Salt Song

Hiç yorum yok: