Salı, Haziran 05, 2007

Yağmur Suyu Toplama ve Kullanma Sistemi



Çelik Erengezgin'in gönderdiği CD'den edindiğim bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Evsel atıkların değerlendirilmesi içinde benzer bir sistemi sizlerle paylaşacağım.

Bu sistem sayesinde, yağmur suyu toplanarak, filtreden geçirilmekte ve depolanmakta. Depolanan su motor yardımı ile rezervuarlarda, çamaşır yıkamada ve bahçe sulamada kullanılmakta. Bu sistem sayesinde önemli miktarda su tasarrufu yapılabilmekte.

"Akıllı Evler" diye ana haber bültenlerinde (Ana haber bültenlerinde neden ev tanıtırlar o da ayrı bir saçmalık) tanıtılan evleri düşününce, akıldan neyi kasdettiğimizi sorgulamak lazım diye düşünüyorum.

8 yorum:

T. E. Kalaycı dedi ki...

Yukarıdaki yorumun çevirisi:
"Oi, I found yours blog for google tá well interesting I liked this post. When to give gives passed for mine blog, is on personalized t-shirts, shows step by step as to create a well personalized t-shirt way. Until more."

Sanırım reklam oluyor bu mesaj :S

Adsız dedi ki...

Dostlar,
Marmaris'de ki arsam için yagmur suyu toplama sistemine ihtiyacım var. Ben daha çok tarım amaçlı bir sulama düşündüğümden, çizimde ki su arıtma ve booster sistemine ihtiyacım yok. Lakin bu çizimde filtreleme sisteminde sanırım hatalar var şöyle ki:
1-Filtre vazifesi yapan tank çok küçük,
2-Filtre tankında tahliye borusu yok,
3-sistemde hiç vana yok herhangi bir yerde kaçak yada tıkanma oldugunda butun tesisatı devre dışı bırakmak gerekiyor,
4-Belki de ben çok abartıyorum aslında bu sadece genel fikri vermesi için yapılmış basit bir çizim geliştirmek bize kalmış.

son olarak marmaris-çiftlik bölgesi yagmur suyu toplama yapılabılır mı.
Saygılar
hamdibaba@hotmail.com
Alper BULUS

umur gürsoy dedi ki...

Sevgili Alper Buluş'a,
Geç kalmadı isem Marmaris veya bir başka yerde örneğin benim Osmaniye ilinde yağan yağmur miktarının aylara dağılımı hakkındaki bilgiye ulaşmak gerek. Ben bu bilgiyi çevre bakanlığının il çevre raporlarından Osmaniye ilinde kendim için buldum ve depo büyüklüklerimi ve ihtiyaç planlarımı ona göre yaptım. Evimi yapmadan önce su giderlerini bir dağıtım (toplama) merkezinde ayrı ayrı toplamadığım için sadece damdaki yağmur suyununu bir miktarını toplayabiliyorum. Hepsini toplamak için çok büyük depo gerekiyor (Evin yöreye uygun kiremitsiz olan teras çatısı 170 metrekare. Bir yılda yağan yağmur (milimetre cinsinden yükseklik olarak verilir, siz bunu metreküpe çevireceksiniz örneğin yılda Osmaniyeye metrekaraye 860 mm yağmur yağıyorsa siz onu kendi çatınızın alanına göre 170X0,860=146,2 metreküp) üzerinden hesap yapmıştım. Tabii bu büyüklükte depo yapmak hacim ve maliyet olarak zor. Zaten suya yaz aylarında 4-5 ay gerek duyuluyor. O zaman hesabı yarı yarıya azaltabiliriz. Ben yaz aylarında şimdilik evin iki balkonunun yıkama suyunu toplayan ve biriktiren bir düzeneği yaptım. Su biriktikçe bahçemi suluyorum, ama asıl kaçan banyo sularıdır. Asıl gerikazanım ve su tasarrufu açısından yararlı etkinlik orada yatıyor. Birgün onu da yazarım.
Sevgilerimle.
Umur Gürsoy

Adsız dedi ki...

çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sag oplun birtek burda gordumbukadar az bilgiyi ulen hayvanat biraz daha ekleseydinya bilgi milgi

Adsız dedi ki...

daha fazla bilgi icin cok yararli bir sayfa olan www.ciseunluer@blogspot.com u oneririm.

Adsız dedi ki...

pardoN:

www.ciseunluer.blogspot.com

u oneririm

Adsız dedi ki...

Hayvanat? Bu nasıl bir cevaptır? Tam kendini yansıtıyo kimse bunu yazan. Ne hallere düştük. Ekolojik çözümler arıyoruz ama kendimiz henüz yontulamadık. Hayırlara vesile olsun...

Ebru dedi ki...

Merhabalar,

Koronavirüsle mücadele kapsamında temizliğin önemini bir kez daha anladık. Ancak hem kişisel temizliğimiz hem de ev temizliğinde suyu boşa harcamamamız gerektiğini de anlamamız gerekiyor. Hem dünyamızın geleceği hem de bütçemiz için su tasarrufu yapabiliriz.

Suyun israfını önlemek için; dişlerinizi fırçalarken, tıraş olurken, bulaşık yıkarken, duş alırken gereksiz yere musluğu açmayın. Yalnızca durulama yaparken musluğu açmaya özen gösterin. Çamaşır ya da bulaşık makinenizi tamamen dolu olduğunda çalıştırın.

Su tasarrufuyla ilgili naçizane notlarımı okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/su-tasarrufu-nasil-yapilir/

Sağlıkla kalın.