Perşembe, Şubat 28, 2008

Kıdem Tazminatı

Birçoğumuz para kazanmak ve bir şekilde hayatımızı sürdürebilmek için yapmaktan çok haz etmediğimiz işlerde çalışıyoruz. Yeni sosyal güvenlik yasası ile kıdem tazminatı kaldırılıyor. Biz sadece haberleri dinliyoruz. Eylem yok.

Sonumuz karanlıksa neden çalışıyoruz? Birbuçuk (fikrin çıkış noktası on yıl öncesine kadar gider) yılı aşkın süredir mevcut sisteme alternatif ne yapabiliriz sorusuna, yazılarımızla cevap arıyoruz. Kurguladığımız Alternatif hayatın önemi ve gerekliliği giderek artıyor. Köle olarak yaşayıp, sefil olarak ölmek için yedi yaşından itibaren, kölelik sistemine kaynak oluşturacak eğitim algılamamız çerçevesinde, kendimizi, çocuklarımızı bir diploma, bir sıfat sahibi olması için şartlıyoruz. Tek bir yaşam biçimi var. Üniversitede oku, mezun ol. Al sana sonuç.

Yoğun çalışma tempomuzda kaçış planına vakit ayıracak zamanı bulamıyoruz. Yoksa bulmak mı zor geliyor? Evet yoğunum ama alternatif aramama, kitap okumama, yazı yazmama, ülkemin ve kızım geleceği için tepki vermeme lüksüm yok. Daha az televizyon seyretmeli, daha az gezmeli, daha az uyumalıyım.

Alternatif Yaşam Planlamasında daha seyrek yazmaya başladım. Düzenli takip edenlerin fark edeceği üzere, Alternatif Yaşam Planlamasında yazar sayımız artıyor. Yeni yazarlarımızın makaleleri ve çevirileri ile Alternatif Yaşam Planlaması gelişmeye devam ediyor. Yazarlarımız ile yapılan işbölümü sayesinde yeni çeviriler ve makaleler yayınlanmaya devam edecek.

Alternatif Yaşam Planlaması, her nekadar günlük ortamında yer alan bir site olsa da, içerik olarak belirli konuların yazılabildiği, bilgi paylaşımını amaçlayan ve içerik olarak günlük formatından uzak bir site. Ve fakat ben ara sıra günlük tadında yazılar da yazmak istiyorum. İş bu nedenle, bir süredir “ Politika, müzik, ezoterik bilgiler, elalemin derdi beni gerdi, edebiyat ve kitaplar üzerine, yer yer Youtube destekli, serbest atışlar.” başlığı ile tanımladığım Beyin Labirentimden Odacıklar günlüğünde de yazıyorum.

Haber vereyim istedim.

Hiç yorum yok: