Pazar, Temmuz 05, 2009

Minik Bahçemizde Neler Oluyor?

Haftasonundan haftasonuna yapılan iki aylık bir çalışma sonucunda atıl arka bahçemi zevkli, dingin ve kullanılabilir bir bahçe haline getirdim.

Bahçede sebzelerin olduğu bölümde üzerine titrediğim şeker otu, adaçayı ve böğürtlen sağlıklı bir şekilde büyümeye devam ediyorlar. Şeker otu fidelerim sadece yukarı sürgünler vererek epey boy attılar. Zaman zaman çıkan sert rüzgarın fidelerimi kırmaması için fideleri tahta çubuklara bağladım. Yeni yeni fidelerde yan sürgünler de oluşmaya başladı. Tüm merakıma rağmen fidelerin üzerindeki üç beş yaprağı kopartıp, kurutmayı kıyamadığım için henüz şeker otunun tadına bakamadım. Yan sürgünler biraz daha gelişince biraz yaprağı kurutup, tadına bakacağım. Fideler iyice gelişip serpilince, daha önce çevirisini yaptığım alkol içinde bir çözelti oluşturmayı deneyeceğim.




Gardenya yaprakları iki haftadır hasta. Hastalığı önce mantar zannettim ama biraz araştırınca Pamuklu Bit olduğunu gördüm. Ağaçlar sitesinde okuduğum evde hazırlanan ilacı denemeye karar verdim. Adaçayından bir kaç yaprak ve evimin yanındaki boş arazide yetişen dağ kekiklerinden tarife uyarak bir ilaç hazırladım. Bugün yaprakları ilaçladım, bakalım düzelme olacak mı?

Hiç yorum yok: