Cuma, Ağustos 13, 2010

Örtüleme (Malçlama) - 2

Örtüleme (Malçlama) hakkında ilk denemeyi ve yazıyı Mart ayında yapmış ve detayları yayınlamıştım. İlk deneme yazısını okuyamayanlar bu linkten yazıya ulaşabilirler.

Mart ayında altını örtülediğim (malçladığım) begonvilin yeni fotoğrafı aşağıda. Mart ayında çektiğim fotoğraf ile neredeyse aynı fotoğraf.



Mart ayından beri sadece bir iki kez kestiğim çimleri mevcut kuru ot tabakasının üzerine ilave ettim. Mart ayından beri begonvilin altından tek bir ot bile çıkmadı.

Evin girişindeki çiçekliğin tamamının altını daha önce denediğim ve ilk yazımda resimleri ile anlattığım şekilde yabancı otlardan temizledikten sonra bir kaç sıra yatay ve dikey karton ile kapattım. Kartonları iyice ıslattım. Kartonların üzerine kestiğim çimleri koydum. Kuruyan çimler zamanla hacmen azaldığı için her yeni kestiğim çimi eskilerinin üzerine koydum. Bahçenizde çim varsa kestiğiniz çimleri örtüleme için kullanabilirsiniz.





Hiç yorum yok: