Çarşamba, Ağustos 15, 2007

Hüdaverdi Kapari


Bir süredir Ozzi'yi(köpeğim) gezdirirken, evimin hemen yanındaki boş arazide, beyaz çiçek açan bir bitki görüyordüm. Sarmaşık gibi yerde yayılarak büyüyen bitki, beyaz çiçekleri dışında çok ilgimi çekmiyordu. Geçen hafta yerde büyüyen bitkinin beyaz çiçeklerinin yapısına dikkat ettiğimde, taç kısımlarının büyükçe bir kapariye benzediğini fark ettim. Yere çömelerek bitkiyi daha dikkatli incelemeye başladım. Bitkinin dallarının uçlarına doğru küçük küçük çiçek tomurcukları vardı. Tomurcuklardan bir kaçını kopardım, tomurcukları koparırken bitkinin dikenleri elime battı. Kopardığım tomurcukları kokladım, inceledim. Evet, bu bitki kapari. Hüdaverdi Kapari.

Kapari tomurcuklarını gün gün toplayıp, salamuraya basmayı düşündüm. Köpeklerin sıklıkla gezdikleri ve çiş yaptıkları bir yerde olduğu için bu fikrimden vazgeçtim.

Doğadan, hüdaverdi kaparimden, ürün elde etmeyeceğim ama şimdi kapariyi nerede görsem tanır hale geldim. Biraz bilinç, biraz dikkat, biraz bilgi ile şehrin göbeğinde bile hüdaverdi kaparilerin olduğunu görüyorum.
VE farkında olmadan yanından gelip geçtiğimiz ne kadar çok faydalı bitkinin olduğunu düşünüyorum.

Derin'i konu mankeni olarak kullanarak çektiğim Hüdaverdi Kaparimin (Derin'in arkasında yerde) resmini yukarda görebilirsiniz.

1 yorum:

Justin Biebery dedi ki...

Derin çok sevimli bir poz vermiş burada. Sana benzediğini söylemeden edemeyeceğim (senin fotoğrafından yola çıkarak söylüyorum bunu elbette). Arka plandaki kapari bitkisinin tam olarak neye benzediğini çıkartamadım ama tanıdık bir bitki oldukları kesin. Benim de buradaki radika, kuşotu ve böğürtlenlere içim gidiyor. Köpekler her yerde oldukları için yiyemeden resmen 'telef'oluyor o güzelim otlar.