Pazartesi, Ağustos 27, 2007

YAYÇEP

YAYÇEP nedir?

“Yaygın Çiftçi Eğitim Projesi” nin kısa adı Yayçep. Televizyon yolu ile yaygın çiftçi eğitimini amaçlayan görsel programlardan oluşuyor. Üniversite yıllarımda çok televizyon seyretmezdim, (hala çok televizyon seyretmem) buna rağmen garip bir çekim etkisi olsa gerek ne zaman televizyon seyretsem Yayçep programları ile karşılaşırdım. Kanalı değiştirmez sonuna kadar yayçep programları seyrederdim. Tarıma ve çiftçiliğe olan sevgimde yayçep programlarının etkisi büyüktür.

Yıllardır yayçep programlarını nasıl bulurum diye düşünüyordum. Birkaç sene önce Tarım ve Köyişleri Bakanlığının sitesinde yayçep filmlerini buldum.

Hayvancılık,
Bitkisel Üretim,
Zirai Mücadele,
Gübreleme, Tarımsal mekanizasyon
Gıda ve Beslenme
Sosyo Kültürel Program

Ana başlıkları altında yayçep filmlerini buldum. Ve Fakat nasıl temin edebileceğim bu adreste yoktu. Sitede yer alan bir kaç yere telefon ettim. Yayçep filmlerinin internet üzerinden sipariş verildiğini öğrendim, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı sitesine geri dönüp her yeri inceledim, yayçep filmleri sipariş verebileceğim bir bağlantı bulamadım. Bir şekilde Ankara’ya gidip alacağım güne kadar bir daha araştırmadım.

Geçen hafta yıllar sonra Ankara’ya gittim. Yayçep filmlerini almak, Ankara’da yapmam gereken işler arasında idi. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın web sitesine girip adres almak için google’da arama yaptığımda, bir başka adresi, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Yayın Dairesi Başkanlığı’nın adresini gördüm. Yıllar önce bulmam gereken adres bu adresmiş. (Gülen Surat). Neyse, Ankara’da olduğuma göre adresi ve almayı düşündüğüm programların listesini not ettim. Ertesi gün, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Yayın Dairesi Başkanlığı’na gittim. Ve nihayet Yayçep filmlerine ulaştım.

24 adet yayçep programı aldım. Almak istediğim bazı yayçep programlarını şimdilik almadım, ne de olsa artık internet üzerinden nasıl sipariş verebileceğimi biliyorum.

İlgilenenler yayçep vdc’lerine ait tüm detayları bu linkden bulabilir, nasıl satın alabileceğini öğrenebilirler.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzeldir yayçep videoları :) Bazı insanlar tvde görünce gülüp geçseler bile oldukça ciddi hazırlanmış videolar... Keşke Düzenli olarak yayınlamaya devam etseler...

http://emicron.blogspot.com