Salı, Nisan 20, 2010

Sandık Sera - I





Denizden esen kuvvetli rüzgar sebebiyle, küçük bahçemde, bir türlü verimli sebze yetiştiremiyordum. Bu sene farklı bir şey denemeye karar verdim. Ahşap sandıkların her birini birer sera olarak planladım ve işe koyuldum. Bir metre uzunluğunda, yarım metre genişliğinde ve yarım metre derinliğinde sandıklar yapabilmek için tahtaları kestim. Sandıkların köşe dikmelerini bir buçuk metre kestim.
Eşim "Tahtaları vidala vidala geç. Niye bu kadar uğraşıyorsun?" dedi. Gelin görün ki işler o kadar kolay olmuyor. Sandıkların gönyesini tutturabilmek epey vaktimi aldı. Tüm işi bitirdikten sonra sandıkların dikmelerine gönye sağlayacak birer üçgen tahta koymak aklıma geldi... :) Planlama hatası... Neyse...

Sandıkları tamamladım, zımparaladım, boyadım. İçlerine sera naylonu yerleştirdim. Bu noktada acaba doğru bir şey mi yapıyorum diyerek, ziraat mühendisi bir arkadaşımı aradım. "Direnajını iyi yaparsan sorun olmaz." dedi. Sandıkların altlarına direnaj sağlayacak delikler açtım, deliklerin olduğu yerlerde naylonu da deldim.

Yarın sandıkların naylonlarını gereceğim. Deniz tarafına gelecek (sandıkların arka tarafları olacak) naylonu sabit, yanları ve ön tarafı açılır kapanır naylonlamayı planlıyorum. Tüm işlem tamamlanınca her biri bağımsız sandık seralarım olacak.

Tüm işlemleri bitirince yeni bir yazı yazacağım...

Hiç yorum yok: