Çarşamba, Nisan 21, 2010

Sandık Sera - II




Dün sandık seraların ikisinin üst ve arka naylonunu gerdim. Dün geceki yoğun yağmurdan ve sert rüzgardan sonra sabah merakla sandık seraların durumunu görmek için bahçeye indim. Naylon ile kaplanan seraların üst tarafında 3-5 litre su birikmişti. Biriken su bugünün çalışma programını değiştirdi. Tüm seraların ortalarına iki adet destek tahtası ekledim. Destek tahtalarının orta kısımına elli santimlik bir ek tahta ilave ettim, böylelikle naylonun orta kısmı yukarı kalktı. Bugün ara ara yağan yağmur sırasında yaptığım ekleme tahtaların navlun üstünde su biriktirmediği sevinerek gördüm.

Aslında kiraz domates ekmeyi planladığım seranın üst tarafına askı yapabileceğim destek tahtası eklemeyi düşünüyordum, yağmur suyu birikmesi tüm sandık seraların askı yapılabilir olmasını sağladı.

Yukarıdaki birinci resimde naylon kaplanan ve kaplanmayan sandık seranın iskeletini ve naylonun duruşunu görebilirsiniz. İkinci resimde naylon kaplanan ve orta destek tahtaları eklenen sandık seranın iç taraftan görünüşünü bulabilirsiniz.

Evdeki hesap ha deyince çarşıya uymuyor, sandık seranın tamamlanması uzadıkça uzuyor. Neyse... Sonuçta hem eyleniyorum, hem öğreniyorum, hem de sizlerle paylaşıyorum.

Yarın seraların naylon kaplamasını tamamlamayı planlıyorum.

Hiç yorum yok: