Cumartesi, Aralık 16, 2006

Amish ve Sadu

Bizim üzerinde çalıştığımız Alternatif Yaşam Planlamasından farklı, dine dayalı Alternatif Yaşamlar olmalarına rağmen size Amish'ler ve Sadu'lar hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum.

Televizyonda tesadüfen Amishler ile ilgili bir "komedi" filmi seyretmiştim. Arama yapmama rağmen filmin adını bulamadım. Filmde milyoner karı koca mafyadan saklanmak için, bir yanlış anlama sonucu, Amishler ile yaşamaya başlıyordu. Çiftin alışık oldukları lüks içindeki hayattan Amish yaşamına geçiş filmedeki komediyi oluşturuyordu. Amish'ler teknolojiyi tamamen reddeden ve tarım ile uğraşan bir topluluk. Amishler ile ilgili detaylı bir yazı buldum. Amish'lere göre dünya ile ilişkiler en az seviyede olmalı, teknolojiden uzak kalınmalıdır. Çünkü teknolojinin insana dünyayı sevdireceğine inanırlar.

Amishler ile ilgili yazıda beni en çok etkileyen sayıları oldu. 170.000 kişi. 170.000 kişi teknolojiden, kılık kıyafete kadar yıllar öncesinde olduğu gibi yaşayabiliyorlar.

Gelelim Sadu'lara. Sadular ile ilgili Çoşkun Aral'ın bir yazısını buldum. Haberci programında da izlemiştim Sadular ile ilgili bölümü. Sadular her türlü mülkiyeti reddeden Hint Fakirleri. Mülkiyetsizlik kavramında o kadar ileri gitmişler ki bazıları bir dona bile sahip değil ve çıplak geziyor.

Eeeee, Amish veya Sadu mu olalım?
Değil tabii ki.

Bilelim istedim :)

Hiç yorum yok: