Pazar, Şubat 07, 2010

5. Tarım ve Hayvancılık Fuarı - Izmir



19-22 Kasım 2009 da düzenlenen Izmir 5.Tarım ve Hayvancılık Fuarını ziyaret ettim. Geç kalan fuar yazısını bugün yazayım. Cuma günü iş çıkışı sınırlı zamanda gittiğim fuarı ertesi gün yeniden geleceğimi düşünerek üstün körü gezdim. Ve fakat ertesi gün fuara gidemedim. Yazacaklarım bir saatlik sınırlı zamanda edindiğim izlenimler olacak.

Olumlu düşünceye olan inancımı biliyorsunuz. Bir kez daha çalıştı... Fuar alanına girer girmez karşıma çıkan ilk sergide ceviz tutkumu pekiştiren Aşılı Ceviz Yetiştiriciliği ekibi vardı. Aşılı Ceviz Yetiştiriciliği kitabını okuduğumdan beri Düzce'ye gidip kitabın yazarı ile tanışmak istiyordum. Fırsat ayağıma geldi, kitabın yazarı Selami Bayrak'ın Kaliforniya'daki ceviz ve badem bahçesi izlenimleri ve uygulamaları ile genişletilmiş yeni basım kitabını yazarı Selami Bayrak'tan imzalı olarak aldım. Önceki basımları iyi bildiğim için yeni basımdaki farkları kolaylıkla anlayabildim. Kitapta Kaliforniya'daki kapama ceviz bahçesi fotoğraflarına imrenerek baktım. Fuara gitmeden bir hafta önce yanlışlıkla iki adet sipariş ettiğim Aşılı Ceviz Yetiştiriciliği kitabının birini bir dostuma hediye etmiştim, bir hafta sonra yeniden aynı kitaptan iki tane vardı elimde. Yine olumlu düşünce; "Vermekle elinizdekiler azalmaz..." Kitabın yeni basımını CD ilavesi ile birlikte linkinden sipariş edebilirsiniz. 200-400 rakım arasında kurulacak kapama ceviz bahçesi ve uygun ceviz türleri üzerine sohbet ettik. İthal bir tür olan ve Kaliforniya'da yaygın olarak ekilen Chandler cinsi cevizi önerdiler.

Bir sonra ki uğrağım Türk Tarım Dergisinin sergisiydi. İzmir merkezli dergiden daha önce haberdar olmadığım için kendimi ayıpladım. Kitap ve gazete satan yerlerde bulunmayan bu dergi tarım ve hayvancılık konusunda günceli takip etmek isteyenlere yardımcı olacaktır. Doğal olarak dergide bolca gübre ve ekipman reklamı var. Dergiyi incelemek isteyenler linkinden detaylara ulaşabilirler.

Sakarya'dan fuara katılan bir firma pepino, kivi, feijoa ve güneyfeneri fideleri satmaktaydı. Meyvelitepe'de okuduğum güneyfeneri yazıları aklıma geldi sergiyi gezerken.

Ekosorb sergisinde Duran Bey ile sohbet ettik. Yarın tekrar geleceğimi söyleyip (malesef gidemedim) gezmeye devam ettim.

Çapa makinaları ve küçükbaş hayvanlar için üretilen süt sağma makinalarını inceledim.

Güzel bir fuardı, seneye daha uzun zaman ayırarak fuarı gezeceğim.

3 yorum:

Meyvelitepe dedi ki...

Sayın Faik Murat "Vermekle elinizdekiler azalmaz" diyorsunuz, haklısınız, üstelik bunun ilimsel ispatı da yapılmış. "American Enterprise Institute"un başkanı ekonomist Arthur Brooks'un araştırması 100 dolar bağış yapan ailelerin yıl sonunda gelirlerinde 350 dolar kadar artış olduğunu belirlemiş. Ayrıca verilenin yalnızca maddi yardım olması da gerekmiyormuş, gönüllü yardım, kan bağışı vs. yapanlar da aynı şekilde zenginleşmiş. Sizin deneyiminiz de gerçekten bunu bir kez daha kanıtlamış.
Link: http://www.thepowerofhalf.com/Why-giving-is-healthy,-the-shocking-facts

faik murat unel dedi ki...

Merhaba Meyvelitepe; çok güzel bir bilgi verdiniz, işin bir de bilimsel boyutu var.

Vermekle elimizdekilerin azalmayacağı gibi, sakındığımız bazı şeylerin bir şekilde elimizden çıktığına da şahit oldum. Evren yasaları ilginç şekilde çalışıyor, her işte bir hayır vardır sözü boş bir söz değil.

EHkki dedi ki...

Güzel yazı.
Yalnız biz de bir ürün para edince herkes ekiyor sonunda pek iyi olmuyor herkes icin. Planlama önemli sanırım.
Meyvelitepenin yazınıza yorumu da çok güzel.
ikinize de teşekkürler