Cumartesi, Haziran 05, 2010

Sandık Sera - IV





Sandık seralarda deneysel sebze yetiştirme çalışmam devam ediyor.

Yukarıdaki ilk resimde yer alan sandıkları saat yönünün tersine göre anlatırsam, birinci sandıkta dört kök kiraz domates var. Kiraz domates sandığında toprak seviyesinden sandık seranın üstüne olan bir metrelik mesefa neredeyse dolmak üzere. Bitkilerin üzerinde epeyce domates oluştu, kızarmalarını bekliyorum.
İkinci sandıkta dört kök börülce var. Gelişimleri biraz yavaş ilerliyor.
Üçüncü sandığa üç kök tarla domates ektim. Domatesler güzel gelişiyorlar ve bitkilerin üstleri çiçek dolu. Ancak şimdiden sandığın genişliği yetersiz gelmeye başladı.
Dördüncü sandığa 5 kök biber ektim.
Son sandıkta maydonoz yetiştiriyorum.

Her sandığa sebzelerin yanına kadife çiçekleri ve fesleyen ektim. Özellikle fesleyenler hızla büyüdüler.

Sandıkların elli santimetreliklik genişlikleri ön naylonları kapandığında yetersiz gelmeye başladı. Neyseki sandıkları sadece rüzgarın şiddetini arttırdığı zamanlarda kapatıyorum. Naylona temas eden yapraklar uzun süre bu şekilde kalırlarsa yapraklarda sararma başlıyor.

Sandıkların ön yüzünü şablon (stencil) kullanarak süsledim. Kırmızı renkli şerit bahçeye ve sandıklara renk kattı.

Sandık seralardaki bitkilerin gelişiminden memnunum ama gelişmeleri devam ettikçe sandıklara sığmayacaklarını düşünüyorum. Bakalım ürün verimi nasıl olacak?

4 yorum:

Sabahattin Gencal dedi ki...

Yaşamın her alanından seçtiğim yazıları, yazarlarının izniyle "Bloglardan Seçmeler" adlı sitemde yayınlıyorum. İzniniz olursa sizin çalışmalarınızdan seçtiklerimi de, kaynak göstererek yayınlamak istiyorum. İyi günler dileğiyle. Sabahattin Gencal

faik murat unel dedi ki...

Sabahattin Bey merhaba; blogumdaki yazıları paylaşmanızdan ve yayınlamanızdan memnun olurum, ilginize teişekkür ederim.

Sabahattin Gencal dedi ki...

İzniniz üzerine bir çalışmanız "Bloglardan Seçmeler"de yayılandı. İyi günler dileğiyle.

nalan dedi ki...

çok başarılı olmuş. hem içerikleri hem görünümleri :)