Pazartesi, Eylül 27, 2010

Hammaddeler.com Evde Peynir Yapımı Setleri



Severek takip ettiğim Artizan Peynirci ağ günlüğünde gördüğüm bir adsense reklamı yepyeni denemelere imkan verecek fırsatı bana/bize sağlayacak.
  
Konunun detaylara girmeden önce adsense uygulamasını ağ günlüklerimize eklememizin hem bizim için hem de bizi okuyanlar için ne kadar faydalı olabileceğini görmek adına güzel bir fırsat oldu hammaddeler.com adsense reklamı. Teşekkürler Gürkan Bey (Artizan Peynirci) 

Alternatif Yaşam Planlaması ağ günlüğünde yazmaya başlamadan önce birkaç kez evde peynir yapımı denemem oldu. 2001 yılında gerek genel ağda Türkçe kaynakların sınırlı olmasından, gerek Türkçe peynir kitaplarının sınırlı sayıda olmasında Amazon'dan İngilizce evde peynir yapımı kitapları getirtmiştim. Kitaplarda anlatılan birçok malzeme ve ekipmanı Türkiye bulmak kolay değildi. Orta halli sonuçlar veren birkaç peynir yapımı denemesinden sonra "üretime" ara verdim. (O gün bugündür, hanımın dilinden kurtulamam "Ne oldu senin peynir yapımı" diye takılıp durur. Özellikle Alternatif Yaşam'da yazmayı düşündüğüm yeni bir gıda maddesi üretim girişimimde, karşıma hep peynir yapımı girişimim getirilir... Neyse...)           

hammaddeler.com sitesini görünce ve siteyi biraz inceleyince evde peynir yapımı heyecanı beni yeniden sardı. Artizan Peynirci ağ günlüğündeki tarifleri ve hammadeleri birleştirince evde peynir yapımı denemelerine yeniden başlayabilirim. 

Denemek için hazır setlerden, örneğin Evde Tulum Peyniri Yapım Setinden başlanabilir. 

Bir peynir tutkunu olarak, peynire verdiğim paranın market alış verişimde önemli bir miktar tuttuğunu söyleyebilirim. %100 ne olduğunu bildiğim, sağlıklı peynirleri ucuza üretecek olduğumu düşünmek beni heyecanlandırıyor.

Evde gıda üretimi yapmayı düşünenleri ilgilendiren (zeytinyağı, fırıncılık, çikolata, şarap, peynir vb) birçok hammaddeye siteden ulaşmak mümkün.     

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel bir şey bende peynirimizi uzun zamandan beri evde kendeim yapıyorum.(http://gencalsabahattin.blogspot.com 'da maklubeyi yayınladım.)

Saygılarımla.