Pazar, Temmuz 19, 2009

Ruhsal Gelişim ve Alternatif Yaşam

Bir haber ile başlayayım. Haberin başlığı "Felçli Hastalar İçin Büyük Umut" Amerikalı bilimadamları maymunun düşünce gücüyle robot kolu hareket ettirip yemek yemesini sağlamış.

Haberin beni ilgilendiren yanına geleyim...

2008 yılında önceki yıllara oranla az yazı yayınladığımı fark etmişsinizdir. Ekonomik kriz, şirket içi pozisyon değişiklikleri, artan iş temposu gibi nedenlerin yanında bir çeşit "okuma diyetine" girmiş olmam yazamamamdaki en büyük nedendi. Okuduğum her kitap, beni okumam gereken başka bir kaç kitaba yönlendirdi. Okudukça, araştırdıkça şehirlerdeki günümüz yaşam koşullarının insan doğasına, ruhsal gelişimine ne kadar aykırı olduğunu fark ettim. İş hayatının hırsları, kavgaları, sinirlenmeleri, trafikdeki küfürleşmeler, yemek yeme alışkanlıklarımız, televizyon seyretme tutkumuz, akıp giden hayatta sürüklenmek, içimizde saklı gücü keşfetmemizi engellediği gibi, köreltmekte de. Bir gökdelenin onsekizinci katında, aylık satış hedeflerini tutturmak için geçmiş ayların istatistik raporları inceleyerek türlü dalavereler düşünen, bir yandan da şirketti yerini korumak için çeşitli yalakalıklarda bulunan, günde sekiz, on saatini işte geçirdikten sonra, onikinci kattaki evinde uyuyuncaya kadar televizyon seyreden, yan komşunun adını bile bilmeyen Yunus Emre, ne kadar YUNUS EMRE olabilir? 1998 yılında kafamda ilk Alternatif Yaşam fikirleri oluşmaya başladığında işin ruhsal yanını hiç sorgulamamıştım. Zaman geçtikçe fark ediyorum ki Alternatif bir yaşam oluşturmak ruhsal gelişim için de bir ZORUNLULUK.

2008 yılında "Okuma diyetinde" okuduğum bazı kitapları sizlerle paylaşmak isterim:

- Tanrının Doğumgünü
- Ayurveda
- Kuantum Sıçrama
- Ruhsal Gelişim ve Kader
- Doğanın Şifalı Eli
- Kuantum Dokunuş
- Indigo Çocuklar
- Dua ve Zikir
- Kuantum Olumlama
- Kuantum ve Kuran
- Tekrar Bağlantı
- Aura Okuma
- Türkçe Dualar
- Kuantum Sıçraması
- Namazı Anlayarak Kılmak
- Negatif Enerjilerden Arınma ve Korunma Sanatı
- Türkiye Kristal Ülkem
- Sırrın Sırrı
- Kur'an-ı Kerim Meali
- Düşünce Gücüyle Tedavi 1-2
- Şifalı Taşlarla Sağlıklı Yaşam
- Profilaktik Masajla Mucizevi Tedaviler
- Yaşam Enerjisi

Yıllar önce havaalanında mahsur kaldığım bir gün Ferrarisini Satan Bilge kitabını alıp, uçak kalkış saatine kadar okuyup, neredeyse bitirmiştim. "Best Seller" kitapları okumamak/okuyamamak gibi bir "sorunum" var. Ve fakat havaalanındaki kitapçıda çok fazla seçeneğim olmadığı için Ferrarisini Satan Bilgeyi almıştım. Kitabı okuduktan sonra neden Best Seller okuyamadığımı bir kez daha anladım. Tatlı su hatta akvaryum balığı bilgiler bunlar. Tıpkı Secret'da ve DaVinci Şifresi'ndeki (güzel kurgulu, sürükleyici bir polisiye roman o ayrı) bilgilerin akvaryum balığı bilgiler olması gibi.

Yazıma başladığım habere geri döneyim.

DÜŞÜNCE GÜCÜ ile robot kolu hareket ettiren maymunlar. Düşünce Gücünün bilimsel ispatı. Önyargılarımızdan arınmamızın, "bildiklerimizi" yeniden sorgulamamızın ve alternatif bir hayat oluşturmamızın zamanı.

2 yorum:

Forrest Gump dedi ki...

benimde nacizane bir-iki tavsiyem var,,
kitap olarak, yüzde yüz düşünce gücü;

ve bir belgesel: "ne biliyoruz ki"
kuantum fiziği temelli çarpıcı bir belgesel-film
düşüncelerimizi tekrar sorgulamamızı sağlıycak bir felsefe...

faik murat unel dedi ki...

Ne Biliyoruz Ki (What the bleep do we know) filmini/belgeselini izlemiştim, Kuantum düşünce, fiziği hakkında güzel bir yapımdı.

Yüzde yüz düşünce gücü'nü yakın zamanda okuyacağım.