Cuma, Şubat 08, 2019

FMU (Faik Murat Ünel) Youtube Kanalı, Tarih Destekli (İş) Gezi Dizileri



Alternatif Yaşam Planlaması Blogu 13 yaşını tamamlayacak bu sene, bloga başladığımda video kaydebilmek ve yayınlamak bu günkü kadar kolay değildi. Alternatif Yaşam Planlaması içeriğini Youtube için yeniden oluşturmam kısa vadede mümkün değil ama yakında benzer bir içeriğin Youtube da tanıdığım bir kanalda olacağını müjdelemek isterim...

Geçen sene ortasından beri Youtube Kanalımda gezilerimi ve gittiğim ülkelerin hikayelerini anlatıyorum. Yeni videolar yayınladıkça blogumda da kısa bilgi vereceğim.

Youtube da birçok gezi kanalı bulmak mümkün. Benim gezilerimin HEPSİ iş gezileri... Gezmek işimin bir parçası, yoksa ben Dünya'yı gezmek yerine, kendi kendine yeten çiftliğimden çıkmama hayali kuran biriyim, henüz olmayan çiftliğimden çıkmadan yıllarca yaşayabilirim.  

Gezi kanallarındaki insanlar için genelde tepkim
"Yav işin gücün yok mu, gezmediğin zaman ne yiyip, ne içiyorsun, hangi para ile geziyorsun, geziye harcadığın zamanı ve parayı daha iyi şekilde değerlendiremez misin?" gibi sorular geliyor aklıma... Bu benim X kuşağı olmam ve dediğim gezi kanallarının sahiplerinin genel de Y kuşağı olmalarıyla da alakalı sanırım.  

Şimdiye kadar Youtube Kanalımda Hindistan, Ukrayna, Madagaskar ve Maldivler geziler yayınladım.

Hindistan gezisinde Pencab eyaletine gittim. Penjab sihizmin doğduğu yer. Bu gezi dizisinin içinde Sihizmi, Babür Imparatorluğunu, Sih Ayrılık Hareketini, Gandi Suikastini, Sih Katliamını ve Hindistan ın sömürgeleşmesini sağlayan Doğu Hindistan Şirketinin hikayesini bulabilirsiniz.

Ukrayna Kiev gezisine gitmeden önce içinden nehir geçen güzel taş binaların olduğu bir şehir bekliyordum. Beklediğimi de buldum. Şehir sokakları gündüz ve gece hareketli ve neşeli.

Madagaskar Afrika’nın en fakir ülkelerinden biri, başkent Antananaviro sokaklarını ve yaşadıklarımı dört bölümde anlattım.

Yeni bölümleri takip edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: