Çarşamba, Şubat 28, 2007

Aydın Öleceğiz. (Eeee 2)

Yıl 1995.
Eilat / İsrail’deyim.
Henüz Türkiye’de oynanmaya başlamamış olan Sayısal Loto çekilişini, elimde kupon, canlı yayından seyrediyorum. 4 haftadır kimse 6 bilemediği için devirli ikramiye 21 milyon doları bulmuş.

Bu noktada bir sıçrama yapayım.
Sliding Doors (Türkçeye “Rastlantının Böylesi” diye çevirmişlerdi) filmini seyretmiş miydiniz? Gwyneth Paltrow başroldedir.
(I) Esas kadın (Gwyneth) metroyu birkaç saniye fark ile kaçırır, yolda çantası çalınır. İşe gidemez ve eve döner. Evde erkek arkadaşını, yakın arkadaşı ile yatakta yakalar.
(II) Esas kadın (Gwyneth) metroyu yakalar ve işine gider.
Film bu iki kurgunun doğurduğu sonuçlar çerçevesinde ilerler.

Evet, televizyonun önünde çekilişi bekliyorum. İsrail’e gelme sebebimin bu ikramiyeyi kazanmak olduğunu düşünüyorum. Birazdan dönen toplardan düşecek 6 top, sırası ile benim elimdeki kupondaki numaralardan olacak.
(I) İsrail’deki iş teklifini kabul ediyorum. İsrail’de Sayısal Loto oynuyorum ve kazanıyorum.
(II) İsrail’deki iş teklifiniz geri çeviriyorum. Doğal olarak sayısal lotoyu kazanamıyorum.
Hayatım bu iki kurgunun doğurduğu sonuçlar çerçevesinde ilerler.

Kolaylıkla tahmin edeceğiniz gibi, o çekilişdeki numaralar benim biletimde yoktu.

Türkiye’ye döndükten birkaç sene sonra Sayısal Loto Türkiye’de de başladı. Sayısal Loto’dan sonra Şans Topu ve On Numara da oynanmaya başladı. Haftada 3 çekiliş. 4 hafta geçerli olabilecek şekilde yatırıyorum kuponları. (İsrail’de 33 hafta geçerli olabilecek bir kupon seçebiliyordunuz.) Şimdiye kadar bir kere Sayısal Loto’da 5 bildim. 6 da bileceğim, inanıyorum.

Kazanacağım ikramiye ile alabileceklerimi, yapabileceklerimi, gezeceğim yerleri biliyorum. Asıl mesele neleri alamayacağım, yapamayacağım...

Sayısal Loto ile aynı koşullarda bir çekiliş düşünelim. Sadece kazanılacak ikramiye farklı. 6 numarayı sıralı doğru bilen, dünya çapında kabul gören bir gitar virtüözü olacak yada başarılı kitaplar yazabilecek bir yazar olacak yada saygın bir yönetmen olacak.
Var mı böyle bir çekiliş?

Bir ağabeyimin dediği gibi:

- Aydın öleceğiz ama “fakir” öleceğiz.

Günün Kitabı : Aşkın ömrü üç yıldır / Frederic Beigbeder
Günün Albümü : 12 Memories / Travis

1 yorum:

seyabb dedi ki...

Yeşil yol huzur verici