Çarşamba, Temmuz 18, 2007

İmece Evi

Fark ettiğiniz üzere normal yazma sıklığımdan daha az yazı yazabilmekteyim. Son bir aydır, Alternatif Yaşam Planlaması çalışmaları için ayırdığım zamanımın nerede ise tamamını 12 Haziranda üye olduğum bir yahoo grubunun geçmiş mesajlarını okuyarak değerlendiriyorum. Grup 14 Ocak 2005’de kurulmuş, bugüne kadar 1900 mesaj yazılmış. Henüz 600 mesajı okuyabildim. Önümüzdeki hafta tüm mesajları okumuş olmayı planlıyorum. Tüm mesajları okuduktan sonra grupta yazılan mesajlardan edindiğim ve sizlerle paylaşacağım çok fazla bilgi, tecrübe, görüş, öneri ve eleştiri olacak.

Susam Sokağı yayınlanırdı eskiden. Gerçi Susam Sokağı yayınlanmaya başladığında ben 20’li yaşlarımdaydım ama yine de severek izlerdim. Susam Sokağında Mucit Macit adı ile yayınlanan bir bölüm vardı. Mucit Macit ıssız bir adada yaşayan bir bilim adamıydı. Kurbağa Kermit ne icat ettiğini öğrenmek için belirli aralıklar ile Mucit Macit’i ziyaret ederdi. Issız adada yaşadığından olsa gerek Mucit Macit’in icat ettiği her şey daha önceden icat edilmiş şeyler olurdu.

Alternatif bir yaşam kurgulanabileceğini 1997 yılının kasım ayında düşünmeye başladık. Internet dünyasının bizi getirdiği bilgi paylaşımı ve araştırma olanaklarının gelişmesi ile Alternatif Yaşam Planlaması blogunu oluşturarak ilk yazımızı 16 Ağustos 2006 da yayınladık. Blogumuz bir ay sonra yaşını tamamlayacak. Yazılarımız ve araştırmalarımız sırasında beklediğimden fazla çözüm ve alternatif öğrendik. Şimdilik hiçbiri ile yüzyüze tanışma şansımız olmasa da birçok yeni dostumuz oldu.

Üye olduğum bir diğer yahoo grubunda (temizenerji grubu) İsmail Yenigün’ün yazdığı mesajı okuduktan sonra mesajda verilen bağlantıya gittim ve İmece Evi ile tanıştım. Büyük bir heyecan ile sayfaları okumaya başladım. Hemen blogumuzda “Örnek Modeller” başlığımızın altına İmece Evi ile ilgili bir yazı yazmalıyım diye düşündüm. Evet, Türkiye’de Alternatif Yaşam fiilen oluşturulmuştu. Ve İmece Evi tek değildi, Türkiye'de 10'un üzerinde ekoköy girişimi vardı. İmece Evinde yapılan işlerin, tecrübelerin, projelerin kayıtları tek tek tutulmaktaydı.

İmece Evi sayfası içindeki Ekolojik Köy bağlatısından Ekoköy yahoo grubuna üye oldum. Yazımın başında belirttiğim üzere son bir aydır internette geçirdiğim zamanın nerede ise tamamını Ekoköy grubunda yazılmış eski mesajları okumakla geçiriyorum.

En kısa sürede sizlerle bu bilgi hazinesini paylaşacağımı umuyorum. Başlangıç olarak İmece Evi Kurucusu İsmail Yenigün'ün yaşamındaki radikal dönüşümün ilk mektubu;
Ekim,2004, tarihli yazısını okumanızı öneririm.

4 yorum:

Justin Biebery dedi ki...

Bulduğun güzel linkleri bizimle paylaştığın için teşekkürler Faik Murat. Nasıl heyecanlandım İmece Evi sitesine girince anlatamam. Ekim ayında Kevin ile birlikte İzmir'e geleceğiz ve Kevin'i oraya götürmek için sabırsızlanıyorum. Kendisine bu projeden bahsettim (hatta saman ev projeleri bile var İmece Evi'nin), o da çok heyecanlandı. Tekrar teşekkürler. Fatma.

faik murat unel dedi ki...

Teşekkürler Fatma Hanım. Bende en yakın sürede İmece evini ziyaret etmek istiyorum.

Daha önce Saman Evlerden bana bahsetmiştiniz. Araştırdım ve epey bilgiye ulaştım. Çoğu ingilizce metinlerdi. Ancak bir türlü çevirilerini yapacak zamanı bulamadım.

Eşim, Derin ve Ben bir daha ki İzmir ziyaretinizde sizlerle görüşmek ve tanışmak isteriz.

Justin Biebery dedi ki...

Tatil planımızı henüz yapmadık ancak tanışmak için zaman yaratabiliriz sanıyorum. Yazacağım.
Fatma.

Adsız dedi ki...

guzel yazil;ariniz icin tesekuurler ,arastirmalarda tabi
imece evinde 2 ayimi harcadim hayallerim icin ,pekte kollektif bir mentalite ile karsilasmadim ,uzuldum tabi ,ismail in kendi bireysel hegomanyasini tatmin etmek ve guzel duygulu insanlari kendi dusunceleri dogrultusunda yonetmek icin acmis oldugu bir kamp yeri desek daha iyi olur selam sevgiler