Perşembe, Ekim 18, 2012

Ekoköyler Nedir? Örnek Ekoköyler, Örnek Alternatif Yaşam Modelleri

El kadar kitap. Bir günde rahatlıkla bitirilecek kadar ince. Bu ince hali ile bile örnek olacak çok uygulama ve yaşam biçimini etkileyici biçimde anlatıyor.   İçerisinde anlatılan ekoköyleri, uygulamaları, verilen genel ağ bağlantı adreslerini derinlemesine incelerseniz binlerce sayfalık bilgiye ulaşmak mümkün.

Ekoköyler hakkında kısa ve çarpıcı bilgileri kitaptan birkaç alıntı ile vereyim. (Bir tüyo: Siz de benim gibi okuduğunuz kitapta beğendiğiniz yerlerin altını çiziyorsanız 8B cinsi kurşun kalem kullanın. Çok kolay yazılıyor ve kolay siliniyor, çok yumuşak uçlu bir kurşun kalem.) 

Bölüm 5, sayfa 103 : Ekoköyler gönüllü sadeliğin ve kendine yeterliliğin canlı temsilcileridir.

Bölüm 1, sayfa 23:


Bölüm 2, sayfa 29:


Bölüm 2, sayfa 42 


Bölüm 4, sayfa 98



Ekoköyler kitabında beni etkileyen iki başlıktan, Gaia Education ve Ithaca Ekoköyünden, incelemeye başladım. Gaia Education araştırırken, Ekoköy Dizayn Eğitimi başlıklı yazımda anlattığım süreç sonucu yeniden üniversiteli oldum. İlk online dersi dün aldım. Bu konu ayrı bir yazı konusu olduğu için şimdilik detayları vermiyorum.  

Ekoköyler kitabından Ithaca hakkında yaptığım alıntıyı yukarıya eklemiştim.

Ithaca Ekoköyünün web sitesini inceledim ve Ithaca hakkında okumam gereken yüzlerce sayfalık belgeyi web sitesinden indirdim.

Ithaca'yı Alternatif Yaşam'a çok yakın buldum. Kolaylıkla tekrarlanabilir, deneysel bir yaşam modeli oluşturma çabası içindeler. Yerleşimleri kentte. Ithaca'da yaşıyanlar kentte doğmuş, büyümüş ve hala kentte yaşayan insanlar. Ithaca kent içinde kırsal ekoköy olmayı başarabilmiş bir yapı.  
Yanda resmi olan Ecovillage at Ithaca kitabını satın aldım. Hangi zamanda okuyacağım bilmiyorum ama kitabı okuduktan sonra Ithaca hakkında yazacak çok şey çıkacaktır.



Hiç yorum yok: