Cuma, Mart 23, 2007

Biyomotorin ve Türkiye

Biyomotorin konusunda İTÜ Kimya Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Sn. Filiz Karaosmanoğlu’nun 07/03/2007 tarihinde yayınlanan bir yazısını buldum.
Sn. Filiz Karaosmanoğlu’nun biyogaz üzerine yazıları olduğunu daha önceki araştırmalarımdan biliyorum.

“Biyomotorin ve Türkiye” başlıklı yazıdan bir paragrafı aşağıya ekliyorum. Yazının tamamını okumanızı tavsiye ederim. “Biyomotorin ve Türkiye” başlıklı yazıyı okurken, Alternatif Yaşam Çiftliği’nin enerji kaynağı için biyodizeli seçmemin, ne kadar doğru olduğunu düşündüm.

“ Biyomotorin üretimi için ülkemizde teknolojik bilgi yetersizliği ya da başka herhangi bir sorun da yoktur. Yağ teknolojisi endüstrimizin başarılı alanlarından biridir. Biyomotorin ester yapıya sahip, önemli bir yağ kimyasalıdır. Kimya endüstrisinin pek çok alanında olduğu gibi, biyootorin üretimi için küçük veya büyük kapasiteli tesisler, uygun teknoloji seçimi, yerli veya yabancı projelendirme ile kolaylıkla işletmeye alınabilir.Yatırımcıların isterlerse ulaşabilecekleri çok sayıda know-how ve patent de vardır. Biyomotorin sektörü çiftçimizden büyük yatırımcılara uzanan geniş bir yelpazede, herkese açık bir girişim alanıdır. Kara taşımacığında motorin tüketimi fazla olan Türkiye için biyomotorin, tarımsal kaynaklarımıza dayalı, çevre dostu yakıtı özellikleriyle desteklenmesi gereken, önemli bir seçenek ve parlak bir yatırım alanıdır.”

Hiç yorum yok: