Cuma, Mart 02, 2007

Çelik Taşıyıcı Sistemli Binalar



Eston Villa hafif çelik taşıyıcı sistem ile ev üreten bir firma. Alternatif Yaşam Planlaması için doğru yapı seçeneği olabilir mi? Emin değilim. Firmanın sitesindeki tüm evler çok güzel, ancak hayalimdeki Alternatif Yaşam Çiftlik evi için "Fazla" diye düşünüyorum.

Prefabrik evler ve çelik taşıyıcı sistemli binaları hakkında konuştuğum bir arkadaşım
- Amerika'da kasırgalarda uçuşan evler değil mi onlar? demişti.
- Evet, sanırım o evlerin öyle bir sorunu var, demiştim.

Türkiye'de hortum veya kasırga oluşma ihtimali hayli düşük. Antalya, Mersin taraflarında arada sırada deniz üzerinde hortum oluşuyor ama karaya çıkıp, içerilere girdikleri çok nadir. 2-3 sene önce Ankara yakınlarında bir hortumun olduğu ve ölümlü hasar verdiğini hatırlıyorum.

Hafif çelik taşıyıcı sistemli yapıların deprem dayanıklığının çok fazla olduğu kesin.

Betonarme yapıların anahtar teslim metrekare maliyetini bilmiyorum. Muhtemelen hafif çelik taşıyıcı sistemli yapılara göre daha ucuz diye düşünüyorum.

Firmanın taahüt vererek, 90 günde binayı teslim etmesi ise büyük bir avantaj diye düşünüyorum.

4 yorum:

Justin Biebery dedi ki...

Saman balyasından yapılan evler hakkında ne düşünürsunuz?
F.

faik murat unel dedi ki...

Çocukluğumda anlatılan bir hikayeyi hatırlattı saman ev.
3 koyun ev yapmak isterler, birinci koyun samandan yapalım der, samandan evi yaparlar, kurt gelir, üfler ve ev yıkılır. Hikaye böyle devam eder, sanırım en son tuğladan ev yapıyorlardı :)

Justin Biebery dedi ki...

Haklısın, şaka gibi geliyor kulağa:)) Ama ben ciddiydim o soruyu sorarken. Aslında bir yazı yazıp göndermeyi düşünüyordum bloğunuza o konuda ama vakit bulamadım onun için henüz. Gerçekleştireceğim bir ara. Ben de Kevin'den duymuştum ilk. Saman balyaları, metal çubuklar ve tahta kullanılarak yapılan ve çok sağlıklı olduğu söylenen evler. Internette, bu malzemelerden ev yapan alternatif yaşam tutkunu insanların sayfalarını ve evlerinin yapım aşamalarını bulabilirsiniz. Google'da arama için anahtar kelimeler 'straw bale houses'.
Selamlar,
Fatma.

faik murat unel dedi ki...

Noted, Fatma Hanım. Bu aralar Biyodizel yazıları ve müzik grubumun BLOG yazıları ile yoğunum. ilk fırsatta konuyu araştıracağım.