Salı, Mart 13, 2007

Buzdolabım Chiristine

Buzdolabım Chiristine, kapısı ile parmaklarımı ısırmaya çalıştı dün gece!

Buzdolabım ile aramdaki ilişki, Stephen King’in bir katile dönüşen, 1958 model, Plymounth’u anlattığı romanı Chiristine benzedi iki gündür.

Alternatif Yaşam Çiftliğinin tahmini enerji tüketimini hesaplamaya çalışıyorum iki gündür. Sürekli elektrik olmadan yapamayacak tek kalemin, Buzdolabı olduğunu fark ettim.
Tohumdan Biyodizele 1-2 başlıklı yazılarımda; elektrik ihtiyacımızı biyodizel ile çalışacak jeneratörlerden sağlamayı planlamıştım. Gündüzü hiç elektrik tüketmeden geçirebilirdim. Gece sadece belirli yerlerin ışıkları ve belirli cihazların (çamaşır makinası, fırın, tost makinası gibi) çalışması için, bir süreliğine elektirik üretsem yeterli olacaktı.

Gel gör ki, Buzdolabı Chiristine var! Elektrik tüketimimin olmadığı, gündüz saatleri ve gece yarısından sonraki saatlerde, buzdolabı için sürekli jeneratör çalıştırmak anlamsız olur.

Peki, buzdolapsız yapamaz mıyım?
Aklıma ilk gelen Türkçe’ye çevirisini yaptığım, “Özgürlük, Esneklik ve Alternatif Yaşam” başlıklı yazı geldi. Bu yazıda, Buzdolabı yerine yeraltı mahseni ve kiler kullanıyorlardı. Buzdolapları yoktu. Benzer bir doğal ortamı ben de oluşturabilirim. (Araştıracak bir konu daha çıktı...)

Çocukluğumu hatırladım sonra. Babaannemin yanına, yayla’ya gittim. Tel dolapta saklardı bir çok gıdayı, yayla evinde babaannem.

Buzdolabınızın önünde hayal edin kendinizi. Şimdi kapısını açın buzdolabının. Yukarıdan aşağıya doğru, içinde neler olduğuna ve bunları korumak için sürekli çalışması gereken buzdolabına ne kadar ihtiyacınız olduğunu düşünün. (Buzdolabı sürekli çalışmaz biliyorum, sürekli çalışacak olan jeneratör)

Benim gıdaları korumak için sürekli çalışması gereken bir buzdolabına ihtiyacım yok.

Ya, buzlu bir viski içmek istersem? Jeneratörün çalıştığı süre içinde buzdolabını çalıştırır, buz oluncaya kadar beklerim.

Sonuç:
Buzdolabımız olsun ama sürekli çalışmasın.

- Ya Faik Murat manyak mısın bir buzdolabının tüketeceği elektriği hesaplıyorsun? Bırak buzdolabı şebeke ceryanını kullansın ve sürekli çalışsın.
- Doğru. Bu imkan elimde var zaten. Evdeki belirli prizleri şebeke ceryanı ile besleyebilir ve buzdolabını bu prizlerden birine bağlayabiliriz. Ben enerji bağımsız bir hayat nasıl olurdu diye düşündüm....

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba Christine,
Haberin olsun patronunu fena kızdırmışsın seni kapatacak;
Neyse;
4 m2 iyisinden fotovulkaik güneş paneli veya yerlisinden 6 m2 güneş paneli alınır.1 adet WEGRACAL 5, 4 kw lık absorpsiyon su soğutma jeneratörü edilinir.(Tahmini 6000 euro)Güneş panelinde elde edilen 75C lik sıcak su ile brömüriyod aktive edilir ve apsorpsiyon jeneratöründen geçen su +6 dereceye soğutulur.Bu christine yi evden kovar ve ayrıca yazın 100m2 lik bir daireyi soğutur + Duş yaptırır.
Kolay gelsin efendim.Nette bunu Solar Kaelte veya trigeneration,combined,Heat ,power,Cooling kökünde takip edebilirsiniz.Endüstriyel çözümler için Tarne,York ve Carrier sahifelerine de bakmanız öneririm.